Menu
Your Cart

Service si Garantie

SERVICE ȘI GARANȚIE

Ultima actualizare: 17 Noiembrie 2025


Următorii termeni („Termenii”) descriu termenii și condițiile în care noi („RAC 74”, „Noi”, „Societatea”) oferim garanție și service cu privire la produsele pe care le comercializăm. 

Vă rugăm să citiți acești Termeni cu atenție înainte de a achiziționa un produs/serviciu, iar în cazul în care nu sunteți de acord cu acești Termeni, nu accesați și/sau nu utilizați Website-ul și nu comandați servicii sau produse comercializate de Noi.

Putem modifica acești Termeni din când în când și ne rezervăm dreptul de a face acest lucru în orice moment, fără notificare prealabilă. Dacă modificăm acești Termeni, vom actualiza data „Ultima actualizare” de la începutul Termenilor..

Termeni suplimentari vor putea fi afișați în anumite secțiuni ale Website-ului, iar acești termeni vor guverna accesul și/sau utilizarea de către Dumneavoastră a Website-ului și/sau a produselor disponibile pe Website, ca și cum ar fi incluși în acești Termeni.


                DEFINIȚII

Termenii următori vor fi utilizați cu majusculă la început și vor avea sensul indicat în această secțiune:

  • RAC 74/Noi/Societatea/Vânzătorul înseamnă: RAC 74 IMPEX SRL, societate organizată și funcționând conform legilor din România, înregistrată la Registrul Comerțului cu nr. J1998000727366, având sediul social în TULCEA, STR. ISACCEI NR. 29, Bl. I.7, Sc. F, Ap. 2,  JUD. TULCEA, codul de identificare fiscală RO11368688;

  • Dumneavoastră/Clientul/Utilizatorul înseamnă: persoana fizică sau juridică ce accesează și utilizează Website-ul sau achiziționează Produsele disponibile pe Website sau comercializate de noi în orice altă modalitate;

  • Website-ul înseamnă: pagina de internet disponibilă la adresa: https://www.rac74.ro/, împreună cu toate subpaginile sale;

  • Produse/Bunuri înseamnă: produsele comercializate de Noi, prin intermediul Website-ului sau în orice altă formă (de ex., prin intermediul magazinelor fizice);

  • Contract la distanță înseamnă: contractul încheiat între Dumneavoastră și Societate, prin intermediul Website-ului, în urma plasării unei comenzi și a confirmării acesteia, având ca obiect achiziționarea Produselor prezentate pe Website;

  • Consumator înseamnă: orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care acționează în scopuri din afara activității sale comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale;

  • Certificat de garanție înseamnă: documentul care însoțește anumite Produse în momentul livrării și predării către Dumneavoastră, în cazul Produselor care beneficiază de garanție legală de conformitate și/sau garanție comercială;

  • Agenți Economici înseamnă: orice persoană fizică sau juridică care nu intră în categoria de Consumator, cum ar fi, cu titlu de exemplu, persoanele care acționează în cadrul activității lor comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale (persoane fizice autorizate, societăți, profesii liberale și alții asemenea);

  • O.U.G. nr. 140/2021 înseamnă: Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri;

  • ANPC înseamnă: Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, cu sediul în Bd. Aviatorilor, Nr. 72, Sector 1, 011865, București, website: https://anpc.ro/contact/.

  1.     VÂNZĂTORUL. UNITATEA DE SERVICE AUTORIZATĂ

  1. Vânzătorul Produselor suntem Noi, RAC 74 IMPEX SRL, societate organizată și funcționând conform legilor din România, înregistrată la Registrul Comerțului cu nr. J1998000727366, având sediul social în TULCEA, STR. ISACCEI NR. 29, Bl. I.7, Sc. F, Ap. 2,  JUD. TULCEA, codul de identificare fiscală RO11368688.

  2. Unitatea de service autorizată este: RAC 74 IMPEX SRL, având locația în Jud. Tulcea, Mun. Tulcea, Str. Barajului, Nr. 36C, sau orice altă locație, astfel cum v-a fost prezentată în Certificatul de conformitate.

  1.     GARANȚIA LEGALĂ DE CONFORMITATE

  1. Toate Produsele comercializate de Noi beneficiază de condiții de garanție în conformitate cu legislația europeană și națională în vigoare.

  2. Produsele vândute de Noi unui Consumator îndeplinesc cerințele subiective și obiective de conformitate prevăzute de art. 5 și 6 din O.U.G. nr. 140/2021.

  3. Vânzătorul răspunde pentru orice neconformitate existentă în momentul livrării Produsului și care este constatată în termen de 2 ani de la livrare.

  4. Orice neconformitate care este constatată în termen de un an de la data la care bunurile au fost livrate este prezumată a fi existat deja în momentul livrării bunurilor, cu excepția cazurilor în care Vânzătorul dovedește contrariul sau în care această prezumție este incompatibilă cu natura bunurilor sau cu natura neconformității.

  5. După expirarea termenului de 2 ani prevăzut la 2.3, Consumatorul poate pretinde remedierea sau înlocuirea bunurilor care nu pot fi folosite în scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse apărute în cadrul duratei medii de utilizare. Potrivit art. 2 pct. 21 din O.G. nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, prin viciu ascuns se înțelege deficiența calitativă a unui produs livrat sau a unui serviciu prestat care nu a fost cunoscută şi nici nu putea fi cunoscută de către consumator prin mijloacele obișnuite de verificare, iar potrivit art. 2 pct. 20 din același act normativ, prin durata medie de utilizare se înțelege intervalul de timp, stabilit în documente tehnice normative sau declarat de către producător ori convenit între părţi, în cadrul căruia produsele de folosinţă îndelungată trebuie să îşi menţină caracteristicile funcţionale, dacă au fost respectate condiţiile de transport, manipulare, depozitare şi exploatare.

  1.      REMEDII DISPONIBILE (MĂSURI CORECTIVE ÎN CAZ DE NECONFORMITATE)

  1. În caz de neconformitate, Consumatorul are dreptul:

  • De a beneficia de aducerea în conformitate a Bunurilor;

  • De a beneficia de o reducere proporțională a prețului;

  • De a obține încetarea contractului.

  1. Pentru ca bunurile să fie aduse în conformitate, Consumatorul poate opta între repararea sau înlocuirea gratuită a Produsului, la alegere, cu excepția cazului în care remediul ales este imposibil sau, în comparație cu cealaltă măsură corectivă, ar impune Vânzătorului costuri disproporționate, luând în considerare toate circumstanțele, inclusiv următoarele: valoarea bunurilor în cazul în care nu ar fi existat neconformitatea; gravitatea neconformității; sau dacă măsura corectivă alternativă ar putea fi executată fără vreun inconvenient semnificativ pentru Consumator.

  2. Consumatorul are dreptul fie să obțină o reducere proporțională a prețului, fie să obțină încetarea contractului de vânzare în cazul în care:

  1. Vânzătorul nu a finalizat reparația sau înlocuirea sau, după caz, nu a finalizat reparația sau înlocuirea potrivit prevederilor legale sau Vânzătorul a refuzat să aducă în conformitate bunurile potrivit prevederilor legale;

  2. se constată o neconformitate, în pofida eforturilor Vânzătorului de a o remedia;

  3. neconformitatea este de o asemenea gravitate încât justifică o reducere de preț sau dreptul la încetarea imediată a contractului de vânzare;

  4. Vânzătorul a declarat că nu va aduce bunurile în conformitate într-un termen rezonabil sau fără inconveniente semnificative pentru Consumator ori acest lucru reiese clar din circumstanțele cazului.

  1. Consumatorul nu are dreptul de a obține încetarea contractului dacă neconformitatea este minoră (sarcina probei cu privire la caracterul minor al neconformității îi revine Vânzătorului).

  2. Consumatorul beneficiază de înlocuirea bunurilor în cazul în care neconformitatea acestora este constatată în maxim 30 de zile calendaristice de la livrare.

  3. Consumatorul are dreptul de a suspenda plata unei părți restante din prețul bunurilor sau a unei părți a acesteia până în momentul în care Vânzătorul își îndeplinește obligațiile legale.

  4. Putem refuza să aducem în conformitate bunurile dacă reparația sau înlocuirea este imposibilă sau ar impune costuri care ar fi disproporționate, luând în considerare toate circumstanțele

  5. Perioada de garanție se prelungește cu timpul în care produsul se află în service. În cazul înlocuirii Produsului, noul Produs beneficiază de o garanție legală completă de 2 ani de la data înlocuirii.

  1.    TERMENI ȘI CONDIȚII DE REMEDIERE

  1. Reparațiile sau înlocuirile se efectuează gratuit, într-un termen rezonabil care nu poate depăși 15 zile calendaristice din momentul în care Vânzătorul a fost informat de către Consumator cu privire la neconformitate și care este stabilit de comun acord, în scris, între Vânzător și Consumator.

  2. Remediile se oferă fără costuri suplimentare pentru Consumator (inclusiv transport, manoperă, materiale) și fără inconveniente semnificative.

  3. Reducerea de preț este proporțională cu diminuarea valorii bunurilor primite de Consumator în comparație cu valoarea pe care bunurile ar avea-o dacă ar fi conforme.

  4. Dreptul de a obține încetarea contractului de vânzare se exercită de Consumator printr-o declarație scrisă către Vânzător. În cazul încetării, Vânzătorul rambursează Consumatorului suma de bani folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de Consumator pentru tranzacția inițială.

  1.  GARANȚIA COMERCIALĂ

  1. Potrivit art. 2 pct. 12 din O.U.G. nr. 140/2021, prin garanţie comercială se înțelege: „orice angajament din partea garantului faţă de consumator, prevăzut în certificatul de garanţie sau în publicitatea disponibilă în momentul sau înaintea încheierii contractului, în plus faţă de obligaţiile legale care îi revin vânzătorului referitoare la garanţia de conformitate, de a rambursa preţul plătit sau de a înlocui, a repara sau a întreţine bunurile în orice mod, în cazul în care acestea nu corespund specificaţiilor sau oricărei alte cerinţe care nu este legată de conformitate”. 

  2. Garanția comercială nu afectează drepturile Consumatorului la garanția legală de conformitate de 2 ani de la livrare, sau celelalte drepturi indicate la cap. II – GARANȚIA LEGALĂ DE CONFORMITATE, precum și remediile disponibile.

  3. Consumatorul are dreptul la măsuri corective din partea Vânzătorului, fără costuri, în caz de neconformitate a bunurilor și măsurile corective respective nu sunt afectate de garanția comercială. Măsurile corective sunt indicate la cap. II – GARANȚIA LEGALĂ DE CONFORMITATE și în O.U.G. nr. 140/2021.

  4. Garanția comercială este valabilă doar dacă este însoțită de bonul fiscal sau factură în original sau copie.

  5. Produsele sunt fabricate și certificate de către producător conform standardelor și parametrilor în vigoare și respectă normele europene de calitate.

  6. Termen de garanție

Pentru produsele comercializate, acordăm un termen de garanție comercială (cu excepția uzurii normale), după cum urmează:

- Acumulatori: o garanție comercială de 12 luni. Orice neconformitate existentă la livrare este acoperită de garanția legală de 2 ani, conform O.U.G. nr. 140/2021.

  1. Produsul trebuie utilizat doar după citirea și înțelegerea instrucțiunilor din manualul de utilizare.

  2. Nerespectarea condițiilor menționate în certificatul de garanție exonerează Vânzătorul de orice responsabilitate.

  1.     CONDIȚII DE ACORDARE A GARANȚIEI COMERCIALE

  1. La predarea în unitatea de service, Produsul trebuie să fie însoțit de certificatul de garanție având toate rubricile completate și de factura fiscală sau bonul fiscal ce atestă cumpărarea produsului.

  2. Datele înscrise în certificat la momentul cumpărării trebuie să corespundă cu datele înscrise pe plăcuța regulamentară a produsului și pe factura fiscală sau bonul fiscal, fără modificări sau corecturi.

  1.     PIERDEREA GARANȚIEI ȘI EXCLUDERI

Garanția comercială se pierde în următoarele cazuri:

  1. Consumatorul a furnizat date eronate sau incomplete pentru identificarea componentelor de schimb sau a celor originale;

  2. Componentele de schimb sau cele originale au fost montate de către o persoană neautorizată;

  3. Instalări neautorizate de echipamente/accesorii, altele decât cele din echiparea standard din fabrică;

  4. Defecțiuni cauzate de utilizarea necorespunzătoare, neglijență, accidente sau modificări neautorizate;

  5. Uzura normală a acumulatorilor;

  6. Nerespectarea instrucțiunilor de utilizare, întreținere sau depozitare furnizate, inclusiv: expunerea acumulatorilor sau încărcătorului la surse de căldură, foc sau apă; depozitarea acumulatorilor în spații cu temperaturi sub 5°C;

  7. Daune cauzate de factori externi (ex. condiții meteorologice extreme, descărcări electrice);

  8. Defecțiuni cauzate de mizerie, impurități, corpuri străine, întreținere neadecvată;

  9. Serii/coduri/marcaje de identificare ale produsului sau alte componente de schimb șterse/indescifrabile, marcări sau ștanțări artizanale făcute în diverse scopuri;

  10. Componentele de schimb sau cele originale prezintă urme de lovituri, șocuri mecanice, termice, corodare, apă, oxizi sau de orice altă natură, rupturi, fisuri apărute cauza celor menționate anterior;

  11. Demontarea în părți componente sau subansamble a produselor sau produselor recondiționate precum și deteriorarea sigiliilor, acolo unde este cazul;

  12. Defecțiunile produsului sunt cauzate de vandalism sau alte asemenea cauze;

  13. Lipsa dovezii de achiziție (bon fiscal/factură etc.);

  14. Defecțiunile cauzate de înlocuirea consumabilelor sau fluidelor cu unele incompatibile sau nerecomandate de producător nu fac obiectul garanției;

  15. Eliminarea, modificarea, ștergerea, deteriorarea, înlocuirea plăcuței regulamentare și/sau a numărului de identificare al vehiculului anulează garanția comercială a Produsului;

  16. Orice intervenție neautorizată asupra software-ului produsului anulează garanția comercială;

  17. Produsul trebuie conectat la surse de alimentare electrică corespunzătoare și compatibile cu parametrii electrici descriși în instrucțiunile care însoțesc Produsul; eventualele defecțiuni cauzate de folosirea unor surse de alimentare necorespunzătoare și incompatibile cu parametrii electrici ai Produsului, inclusiv variațiile excesive de tensiune electrică, nu fac obiectul prezentei garanții comerciale;

  18. Defecțiunile cauzate de încărcarea bateriilor folosind alte încărcătoare decât cel original nu fac obiectul garanției;

  19. Defecțiunile bateriilor cauzate de nerespectarea instrucțiunilor și regimului de întreținere, încărcare și exploatare prevăzute în Manualul de Utilizare a Produsului, inclusiv, dar fără a se limita la: descărcarea totală a bateriilor, menținerea bateriilor în neutilizare fără încărcări timp de mai mult de 7 zile consecutiv, neîndeplinirea în totalitate a instrucțiunilor privind formatarea bateriilor la achiziție, duce la anularea garanției comerciale legată de baterii;

  20. Nu fac obiectul garanției comerciale uzurile în exploatare a consumabilelor; în sensul prezentei garanții comerciale prin consumabile se va înțelege: anvelope, discuri de frână, tamburi de frână, plăcuțe de frână, saboți de frână, elemente de iluminare inclusiv lămpi și becuri, siguranțe, fluide, vopsea, elemente decorative, manșoane, garnituri, elemente de articulație, telescoape, arcuri elicoidale, bucși, rulmenți, material șezut.

  1. PROCEDURA DE REZOLVARE A RECLAMAȚIILOR

  1. Notificarea: Consumatorul trebuie să informeze Vânzătorul despre neconformitate folosind una dintre modalitățile de contact:

  1. Documente necesare: Dovada achiziției (bon fiscal/factură – în copie) și certificatul de garanție (în original), completat corespunzător, semnat de Vânzător și Consumator.

  2. Proces

  • Înregistrarea unei solicitări de garanție, folosind datele de contact puse la dispoziție (telefon sau email);

  • Primirea unei confirmări care atestă că solicitarea Dumneavoastră a fost recepționată;

  • În cazul în care neconformitatea urmează să fie remediată prin repararea sau înlocuirea bunurilor, Consumatorul pune bunurile la dispoziția Vânzătorului. Predarea produsului reclamat sau depunerea acestuia la punctul de lucru de unde s-a achiziționat, în conformitate cu îndrumările consultantului, însoțit obligatoriu de documentele necesare menționate la punctul anterior (lipsa documentelor indicate nu conduce însă la pierderea posibilității de a obține remedierea neconformităților în conformitate garanția legală de conformitate prevăzută de O.U.G. nr. 140/2021); Bunurile înlocuite se preiau de către Vânzător pe cheltuiala proprie; 

  • Evaluarea neconformității de către unitatea de service și stabilirea măsurii corective posibile cu privire la neconformitatea constatată;

  • Reparațiile sau înlocuirile în perioada garanției comerciale se efectuează gratuit, într-un termen rezonabil care nu poate depăși 15 de zile calendaristice din momentul în care Vânzătorul a fost informat de către Consumator cu privire la nefuncționalitate și care este stabilit de comun acord, în scris, între Vânzător și Consumator, luându-se în considerare natura şi complexitatea bunurilor, natura şi gravitatea neconformității şi efortul necesar pentru finalizarea reparației sau înlocuirii – această clauză nu afectează Garanția legală de conformitate prevăzută de  O.U.G. nr. 140/2021;

  • În cazul în care o reparație necesită demontarea bunurilor care au fost instalate într-un mod compatibil cu natura și cu destinația lor, înainte ca neconformitatea să fie constatată, sau în cazul în care bunurile respective urmează să fie înlocuite, obligația de a repara sau înlocui bunurile include demontarea bunurilor neconforme și instalarea unor bunuri de înlocuire sau a bunurilor reparate sau suportarea costurilor aferente demontării și instalării;

  • Piesele defecte sau Produsele care au fost înlocuite în garanție, vor rămâne în proprietatea Vânzătorului;

  • În cazul în care neconformitatea este remediată prin reparație, termenul de garanție se prelungește cu timpul de nefuncționare a bunului, din momentul în care a fost adusă la cunoștința Vânzătorului lipsa de conformitate până la predarea efectivă a bunului în stare de utilizare normală către Consumator;

  • În cazul în care neconformitatea este remediată prin înlocuire, pentru bunurile care înlocuiesc bunurile neconforme, termenul de garanție începe să curgă de la data înlocuirii;

  • În cazul în care în urma evaluării neconformității s-a descoperit că reclamația a fost nejustificată, cheltuielile aferente verificării și analizării produsului vor fi suportate de către Consumator; 

  • Notificarea Consumatorului pentru ridicarea Produsului reparat/înlocuit: când Produsele au fost reparate sau înlocuite, Consumatorul va fi înștiințat pentru a putea intra în posesia lor.

  1. CLAUZE SPECIFICE PENTRU CLIENȚI COMERCIALI (B2B)

  1. Garanția legală de conformitate nu se aplică în relația cu alte persoane decât Consumatorii, domeniul de aplicare al O.U.G. nr. 140/2021 fiind limitat la contractele de vânzare încheiate între un Consumator și un vânzător.

  2. În relația cu alte persoane decât Consumatorii, Vânzătorul va răspunde pentru garanția contra viciilor bunului vândut în condițiile art. 1707 și urm. din Codul civil. 

  3. De asemenea, în relația cu alte persoane decât Consumatorii nu este aplicabilă garanția comercială.

***


WhatsApp